طراحی سایت برای شرکت های دانش بنیان

طراحی سایت برای شرکت های دانش بنیان

امروزه در فضای اقتصادی کشور ، شرکت هایی تحت عنوان شرکت های دانش بنیان در جهت بهبود فرآیند درآمد زایی و توسعه فضای اقتصادی متکی بر دانش تشکیل شده است. شرکت های دانش بنیان ( knowledge enterprise ) یا ( knowledge-based company ) به نوع خاصی از ارگان هایی گفته می شود که دانش و فناوری همواره به درآمد آن ها وصل است. دانش بنیان بودن یک مجموعه صرف ارائه یا تولید یک محصول نمی باشد و در وحله ی اول ارائه محصول یا خدمتی که این شرکت ها می بایست ارائه نمایند ، کاملا ایرانی و بومی باشد. البته شرایط دیگری نیز وجود دارد که خارج از بحث ما می باشد.در این مقاله سعی داریم نحوه ی طراحی سایت برای شرکت های دانش بنیان و وجود وبسایت برای این نوع از ارگان ها را کمی شرح دهیم.با ما همراه بمانید.

طراحی سایت برای شرکت های دانش بنیان

لزوم حضور در فضای اینترنتی برای شرکت ها

به طور کلی هر مجموعه ای که در قالب یک شرکت قصد فعالیت دارد میبایستی بازار هدف مشتریان خود را بشناسد تا بتواند محصول یا خدمتی را که ارائه می نماید به مشتریان منظور نظر خود اولا معرفی نماید و ثانیا بتواند این مشتریان را راغب کند که از خدمات شرکت استفاده نمایند. در گذشته ی نه چندان دور پیدا کردن بازار هدف امری سخت و فرسایشی بود. بین شرکت های مختلف و مشتریانشان پل ارتباطی وجود نداشته و غالبا ، از بازاریابی های سنتی برای برندینگ و معرفی شرکت ها استفاده می شد.

یقینا در سال های اخیر شاهد تحولات نجومی فضای اینترنتی و به موازات آن تحولات کسانی که در آن حضور جدی دارند ، بوده اید. همانطور که می دانید روند رو به رشد کسب و کارها و برندینگ در این فضا ، برای هر صنف یا شغلی الزامیست. آن هم به دلیل اینکه شما مستقیما با مشتریان از هر کجای کشورتان در ارتباط هستید و می توانید در هر ساعت از شبانه روز به آن ها خدمت رسانی نمایید.در واقع عدم حضور در فضای اینترنت به معنای از دست دادن خیل عظیمی از کسانی است که قصد استفاده از محصول شما را دارند اما هیچ راه ارتباطی بین شما و ایشان وجود ندارد. در نتیجه ی تمامی این جریانات رقیبان شما روز به روز پیشرفت خواهند کرد و شما هنوز نمیدانید که چرا !

درنتیجه تمامی شرکت ها نیاز دارند که در فضای اینترنتی حضور قدرتمند داشته باشند که می تواند شامل حضور در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات در وبسایت های ریپورتاژ و یا مهم ترین آنها، داشتن یک وبسایت جامع و کامل است.

لزوم حضور در فضای اینترنتی برای شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان ، همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد با هدف توسعه ی درآمدزایی از علم و فناوری می باشد.این شرکت ها محصولاتی خلاقانه و جدیدی دارند که مبتنی بر علم و دانش است. حال این محصول می تواند اختراعی جدید ، یا بهبود فناوری های قدیمی و درگرگون کردن آن باشد.

بهبود اقتصادی کشور از طریق علم از اصلی ترین اهداف شرکت های دانش بنیان است. اما بهبود اقتصادی زمانی رخ خواهد داد که بازار اقتصادی بهبود یابد. همچنین بازار اقتصادی در گرو خرید و فروش است و به دنبال آن خرید و فروش وابسته به متقاضی و بستر خریداری است.

شما باید بتوانید خدماتتان را به مشتریانتان بشناسانید. اما روش های سنتی دیگر قدیمی شده اند و تکنولوژی های بازاریابی و برندینگ  روز به روز تغییر می کنند. پس بنابراین چگونه می توانید برای شرکتتان متقاضی پیدا کنید؟ البته پاسخ  این سوال ، حضور در فضاییست که مشتریان و اصناف مرتبط با کارتان در آن حضور دارند و به راحتی با جستجو شما را پیدا خواهند کرد.

سایت های اینترنتی همین کار را برای شما انجام می دهند . در این روش مشتریان دنبال شما خواهند گشت نه شما دنبال مشتریانتان !

آن ها بر اساس حس نیاز خود کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما را جستجو می کنند و سایت شما را پیدا می کنند و به راحتی با شما در تماسند.

 حضور پررنگ در فضای اینترنتی بوسیله ی طراحی سایت

طراحی سایت از جامع ترین بستر هایی است که به وسیله ی آن می توان کسب و کار خود را رونق داد. وبسایت یک فضای بدون نقص می باشد که در فضای آن می توان تمامی خدمات را معرفی کرد. آن هم به نحوی که نیازی به پرزنت حضوری برای مشتریان نمی باشد. طراحی سایت اگر به طور کامل و توسط  یک شرکت طراحی سایت حرفه ای انجام پذیرد دیگر خیالتان از بابت تمامی مسائل در بستر مشتری مداری آسوده است. به این خاطر که هر انچه که یک مشتری باید بداند بصورت کامل توضیح داده شده است. مشتریانتان می توانند در فضای وبسایت نمونه کارهایتان را مشاهده کنند ، توضیحات مرتبط با هر کدام از خدماتتان را بخوانند ، راجع  به آن ها نظر دهند و با شما بصورت آنلاین در ارتباط باشند.

شرکت های دانش بنیان نیز باید چنین ویژگی هایی را لحاظ نمایند. به علاوه اینکه چون اینگونه شرکت ها محصول جدیدی را با رویکردی جدید ارائه می نمایند ، می بایستی تمامی توضیحات مربوط به آن به نحوی باشد که سوالی برای مشتری باقی نماند.

همچنین وبسایت شرکت ها الزاما باید بهینه سازی شود چرا که چنانچه یک وبسایت جایگاهی در صفحات اول گوگل نداشته باشد ، هیچ بازدید و در نتیجه مشتری ای وجود نخواهد داشت. بهینه سازی وبسایت یا سئو بهمجموعه فعالیت های تخصصی گفته می شود که جایگاه یک وبسایت را در موتور های جستجو اولا ارتقا و ثانیا تثبیت می نماید.لذا سئو کردن وبسایت های شرکتی از مهمترین عوامل و گام های طراحی سایت شرکتی می باشد.

کلام آخر

امروزه وبسایت ها بسترهای روانی برای فروش و ارتقا کسب و کار ها می باشند. یک وبسایت حرفه ای ، یک دفتر مجازیست که می تواند هر روز هزاران نفر را بدون صرف انرژی و زمان در خود جای دهد. تجربه نشان داده است که در دنیای امروز ، تمایل اکثر افراد برای خرید های گوناگون به سمت و سوی خرید اینترنتی می رود. هیچکدام از ما از این موضوع مثتثنی نیستیم و همه ی ما حداقل یک بار خرید اینترنتی انجام داده ایم. به این نحو که کلمه ی مد نظرمان را در موتور جستجو سرچ می کنیم و معمولا در سایت هایی که جایگاه بهتری دارند گشت و گذار میکنیم. موضوع بعدی این است که حتی اگر یک وبسایت جایگاه حوبی در موتور جستجو داشته باشد اما نتواند اعتماد شما را جلب نماید هیچگاه در آن وبسایت نخواهید ماند.

تیم طراحان وب ، به عنوان یک اژانس تبلیغاتی قدرتمند ، در زمینه ی طراحی انواع و اقسام وبسایت های اینترنتی با تجربه ای چندین ساله و تیمی مجرب در خدمت مشتریان حرفه ایست.

در این مقاله نیز سعی داشتیم کمی راجع به لزوم طراحی وبسایت برای شرکت های دانش بنیان بپردازیم. امیدواریم استفاده لازم را برده باشید. با ما همراه بمانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 3 =