ایمیل مارکتینگ در حال حاضر یکی از زیرمجموعه های بازاریابی درونگراست که باید به منظور تداوم ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار بگیرد. ایمیل یکی از کم هزینه ترین مواردی است که شما می توانید جهت ارتباط با مخاطبان از آن بهره ببرید. اما خیلی ها فکر می کنند ایمیل مارکتینگ یک ابزار تبلیغاتی است و می توانند برای کسانی که آنها را هم نمی شناسند ایمیل ارسال کنند. این بزرگترین اشتباهی است که می توانید در خصوص ایمیل مارکتینگ انجام دهید. در ادامه به بایدها و نبایدهای ایمیل مارکتینگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

چطور از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از انجام ایمیل مارکتینگ می شود شاید در مرحله اول به این فکر بروید که شما بانکی از ایمیل ها در اختیار دارید و باید به همه ی آنها ایمیل بزنید! این بزرگترین اشتباه است. آمارها نشان می دهد اینگونه تبلیغات به کمترین شکل ممکن جواب می دهد و ازهر 1 میلیون ایمیل شما می توانید بین 1 تا 3 مشتری داشته باشید. چرا؟

دلایلی که نباید با بانک ایمیل های خریداری شده ایمیل مارکتینگ انجام دهیم:

  1. دریافت کنندگان ایمیل شما را نمی شناسند، بنابراین فکر می کنند شما مزاحم هستید.
  2. میزان اعتماد به محتوای ایمیل با توجه به عدم شناخت دریافت کننده بسیار پایین است.
  3. اغلب فکر می کنند که شما می خواهید با این ایمیل ها برایشان مزاحمت ایجاد کنید.
  4. خیلی از دریافت کنندگان آدرس ایمیل ارسالی از طرف شما را در اسپم قرار می دهند.
  5. به برندینگ شما در اینترنت لطمه وارد می شود.
  6. سایت هایی مثل گوگل و یاهو سایت شما رو به عنوان یک اسپمر می شناسند.

حال که فهمیدیم ارسال ایمیل توسط بانک های ایمیل ارزشی ندارد، شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ایمیل مارکتینگ پس به چه درد می خورد؟

در جواب این سوال یک جواب کوتاه می دهیم:

“برای ارتباط مستمر با مشتریان هدف”

شما باید کاربرانی را به بانک ایمیل خود داشته باشید که خودشان آمده اند و از روی علاقه ایمیلشان را به شما داده اند تا در جریان چند و چون کار و پیشنهادات ویژه شما قرار بگیرند. کاربران علاقه مند به حوزه کاری شما می توانند مشتریان بالقوه شما باشند و شما می توانید از طریق ارسال ایمیل های هفتگی یا ماهانه ارتباط خود را با آنها حفظ کنید تا این مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل شوند.

نکته بسیار مهم در بازاریابی و ارتباط آن با ایمیل مارکتینگ

فرض کنید شما تبلیغی در یک رسانه مثل تلویزیون داده اید. وقتی تبلیغ شما از تلویزیون پخش می شود صد هزار نفر آن را می بینند. به نظر شما از آن صد هزار نفر چند درصد مشتریانی هستند که به محصول شما نیاز دارند؟ آمارها نشان می دهد در خوش بینانه ترین حالت 15 درصد. حال از آن 15 درصد چند درصد همان لحظه به آن خدمت یا محصول نیاز دارند و ترغیب می شوند از شما خرید کنند؟ تقریبا 10 درصد. پس با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که تبلیغ شما می تواند 1.5 درصد بازخورد داشته باشد و 98.5 درصد هزینه تبلیغتان هدر می رود. چطور می توان از این هدر رفتگی جلوگیری کرد؟ با ارتباط مستمر از طریق یک رسانه ارزان تر مثل ایمیل.

چطور ایمیل مارکتینگ کنم؟

  1. در یکی از سایت های ارسال ایمیل انبوه مثل Mailchimp عضو شوید و اکانت رایگان بسازید.
  2. از طریق افزونه یا کدهایی که به شما می دهد بخش خبرنامه را به سایت خود اضافه کنید.
  3. با دادن پیشنهادات ویژه، مثل دانلود کتاب رایگان، گرفتن کوپن تخفیف و … مراجعه کنندگان به سایت را دعوت به عضویت در خبرنامه کنید.
  4. با ارسال ایمیل های هفتگی آنها را در جریان کارهایی که انجام می دهید کنید.

امیدوارم از خواندن این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید. سعی کردیم به صورت خلاصه نشان دهیم که چطور باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. با ما در ادامه با مباحث ویژه تر همراه باشید و نظرات خود را در این خصوص با ما هم در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
همکاری می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =