ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

هدف  این مقاله آشنایی شما با مفهوم ایمیل مارکتینگ، دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ ،مزایا و معایب آن می باشد.

اگر قصد ارتقا بازار فروش خود را دارید و می خواهید محصولات و خدمات خود را در  بصرفه ترین حالت ممکن به مخاطبین خود ارائه دهید ،مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

مفهوم کلی ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتینگ یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است .

این روش یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین ابزارهای تبلیغ ، بازاریابی و ارتباط با مشتریان در دنیای تجارت است.

اگر قصد آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ و روش های آن را دارید به شما مطالعه مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را پیشنهاد می کنیم.

یکی از قدرتمندترین ،کارآمدترین و به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ ، ایمیل مارکتینگ می باشد.

در واقع ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال محتوای موردنظر خود به وسیله ایمیل به تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا

در این روش از کلمات جذاب و  معرفی خدمات و یا محصولات  برای سایت تان استفاده می کنید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیدایش ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ ، شاید این طور تصور شود که ایمیل مارکتینگ به شیوه ای منسوخ برای جلب  نظر مشتری تبدیل شده است .

اما اگر به طور دقیق به کسب و کارهای موفق دنیا نگاه کنیم متوجه می شویم که ایمیل مارکتینگ در راس استراتژی های فروش این شرکت ها قرار گرفته است و اصلا یک روش منسوخ نیست.دلیل آن ها برای استفاده از ایمیل مارکتینگ بازدهی بالای آن است.

کاربردها ی ایمیل مارکتینگ

کاربردهای زیادی برای ایمیل مارکتینگ ذکر شده است ، در این مقاله تعدادی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

-پس از ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن پیام خوشامدگویی ارسال می کند.

-برای قدردانی از حسن انتخاب یا  خرید شما پیام تشکر ارسال می کند.

-جدیدترین اخبار خدمات و محصولات تان را از طریق ایمیل ارسال می کند و کاربران را به خرید آنها ترغیب می کند.

-از پروفایل شخصی مشتری پشتیبانی می کند.

-دادن اشتراک مقالات و یا خبرنامه های شما

دلایل استفاده از ایمیل مارکتینگ

استفاده از آن آسان می باشد

می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک یا چند ایمیل ارسال کنید و نتیجه آن را مشاهده کنید.درحالیکه روش های دیگر بازاریابی دیجیتال دیربازده می باشند و ممکن است مشاهده نتیجه چندین ماه طول بکشد.شما می توانید صفر تا صد یک کمپین ایمیل مارکتینگ را به راحتی و از طریق سرویس های ارائه دهنده ی ایمیل مارکتینگ ایجاد و مدیریت کنید.

مقرون به صرفه است

اگر به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده  و قصد مدیریت هزینه های خود را دارید، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای شما می باشد.در این روش صرف هزینه های کلان جایی ندارد و شمابا کمترین هزینه می توانید از آن استفاده کنید.بزخی از سرویسهای ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ تا مدتی خدمات رایگان ارائه می دهند.

یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط سازی با مشتریان است

شما می توانید از طریق ارسال ایمیل های برنامه ریزی شده و زمان دار با مشتریان خود درارتباط باشید. همچنین شما می توانید از طریق ارسال یک محتوای سودمند و جذاب توجه مشتریان را جلب کنید. با این کار آن ها را مشتاق به دریافت ایمیل هایی از طرف خودتان کنید.

بسیار هدفمند است

شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که از طریق مشتریان و بازار هدف بدست می آوریدمخاطب خاص خود را مشخص کنید. این اطلاعات از طریق خریدهای گذشته مشتریان و یا نظرسنجی های مختلفی که برگزار کردید بدست می آید . شما می توانید با در نظر گرفتن علایق و نیازهای مشتری جدیدترین اخبار و اطلاعات را برای آن ها ارسال کنید.با این کار شما در وقت و انرژی خود و مشتریان صرفه جویی می کنید . همچنین ایمیل های ارسالی تان موثرتر می شود و در نهایت نتیجه بهتری می گیرید.

نکاتی در رابطه با استفاده از ایمیل مارکتینگ

1-استراتژی خود را مشخص کنید و ایمیل های طبقه بندی شده ارسال کنید.

2-بازه زمانی ارسال ایمیل خود را مشخص کنید برای مثال هر 3 روز 1 بار ارسال کنید.

3-قابلیت لغو اشتراک برای مشتریان را ایجاد کنید تا آنها در صورت عدم تمایل بتوانند اشتراک خود را لغو کنند.

4-همچنین این نکته را در نظر بگیرید که استفاده بی دلیل و زیاد از ایمیل مارکتینگ باعث دل زدگی مشتریان  می شود که نتیجه معکوس دارد.

5-سعی کنید ایمیل های ارسالی شما ساده ،واضح و قابل فهم باشد.  همچنین از پیچیده گویی و افراط در واژه های تبلیغاتی خودداری کنید.

6-جهت مراجعه کاربران حتما نشانی یا آدرس سایت خود را در متن ایمیل ارسالی خود ذکر کنید.

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با مفهوم  ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ارسال پست الکترونیک بود. همچنین قصد داشتیم شما را با کاربردها و برتری ها ی این روش آشنا کنیم.

در نهایت توصیه می کنیم اگر شما کسب و کاری دارید و قصد دارید از روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ در جهت ارتقای بازار فروش خود استفاده کنید ، در کنار دیگر روش ها حتما  کمپین ایمیل مارکتینگ را پیاده سازی کنید تا تاثیرات بالقوه آن را مشاهده کنید.

نهایتا امیدوارم این مقاله مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد .همچنین توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.از شما بابت اینکه در این مقاله با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

طراحی سایت در کرج را با طراحان وب تجربه کنید

همیشه داشتن یک مشاور خوب در هر زمینه ای می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند. اگر هدف شما در اینترنت رسیدن به جایگاهی مناسب بمنظور جذب مشتری اینترنتی است با شرکت طراحان وب کرج همراه شوید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =