نکات کاربردی برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق

نکات کاربردی برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق

امروزه هزاران سایت در جهان وجود دارد که با هدف فروش محصولاتشان در این حوزه فعالیت می کنند . اما آیا همه ی آنها به موفقیت می رسند؟ چه نکاتی باعث می شود تا بتوانند از طریق یک سایت بیشترین فروش را داشته باشند؟ چه نکاتی در جذب مشتری از طریق طراحی سایت موثر است ؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهارت ها و نکات کاربردی برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق آشنا کنیم که به پیشرفت شما در طراحی یک سایت فروشگاهی بسیار کمک می کند.

توضیحات دقیق و جزئی برای محصولات

می توانید برای بیان توضیحات محصول, یک عکس یا یک ویدئو طراحی کنید , اما تنها طراحی یک عکس و یا آماده کردن یک ویدئو کافی نیست و نباید از ارائه ی توضیحات کامل چشم پوشی کرد. نوشتن توضیحات دقیق برای یک محصول بسیار ضروری بوده و نوشتن توضیحات چند کلمه ای و کوتاه اصلا کار درستی نیست . برای بیان درست یک محصول باید توضیحات به قدر کافی طولانی باشد تا تمام اطلاعات لازم و جزئیات محصول  اعم از جنس، سایز، برند و… را شامل شود.

قرار دادن کادر جستجوی محصولات در معرض دید کاربر

یکی از نکات کاربردی برای طراحی سایت فروشگاهی موفق به خصوص در سایت های  بزرگ , قرار دادن یک کادر جستجو بسیار ضروری است و کار مشتریان را آسان می کند. بهتر است کادر جستجو در محلی باشد که یافتن آن برای کاربران ساده باشد، در غیر این صورت وجود یا عدم وجود آن تفاوتی ایجاد نمی کند. گوشه بالای سمت راست صفحه برای قرار دادن کادر جستجو محل مناسبی است.

از مگا منو ها و برد کرامب ها برای درسترسی آسان تر کاربران استفاده کنید

اگر محصولات متعددی برای فروش دارید , آن ها را دسته بندی کنید تا دسترسی مشتریان به محصول مورد نظرشان  آسان تر گردد و سایت شما سایتی کاربر پسند باشد. . در غیر این صورت سایت شما موجب سردرگمی مشترین می شود. بهتر است در وب سایت خود یک منوی اصلی که شامل زیر گروه های کلی محصولات می شود (مثل لوازم الکترونیکی، مبلمان و سرویس چوب، لوازم آرایشی و …) ایجاد نمایید و سپس برای هر یک از گروه های اصلی منوی اصلی یک مگا منو ایجاد نمایید که کاربر بتواند در هر صفحه از وب سایت به راحتی محصول مورد نظر خود را از منوی اصلی انتخاب کرده و به صفحه آن محصول هدایت گردد.

برای هر محصول , عکس های متعدد با زوایای مختلف تهیه کنید

بیشتر محصولات مانند کفش و مانتو و لپ تاپ  و … زوایای مختلفی دارند که با یک دیگر تفاوت دارند. دیدن تصاویری از یک محصول در زوایای مختلف موجب می شود که کاربر محصول را به راحتی مورد بررسی قرار داده و خرید را با اطمینان بیشتری انجام دهد.

امیدواریم با خواندن این مقاله با نکات کاربردی برای طراحی یک سایت فروشگاهی موفق بهتر آشنا شده باشید و این مقاله بتواند شما را در این زمینه یاری کند.

 

 

 

 

حسین شوشتری هستم، از سال 90 کار طراحی سایت را به صورت حرفه ای آغاز کردم. پس از کسب تجارب فراوان در زمینه بازار وب، تبلیغات اینترنتی و طراحی و سبک طراحی مدرن، خدمات و آموزه های خودم را در قالب این وبسایت ارائه می دهم. بنده هم اکنون مدیر شرکت شایگان، مدرس دروس طراحی سایت، مجری بازاریابی دیجیتال برندهای مختلف هستم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
همکاری می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =