اصول-طراحی-سایت-شرکتی

اصول طراحی سایت شرکتی

در دنیای امروز بسیاری از فعالیت های ما به سمت سوی فضای مجازی و اینترنت روانه شده است.اگر به دور از هیاهوی فضای مجازی باشیم و به این موضوع بیاندیشیم قطعا متعجب خواهیم شد که چقدر زندگی و فعالیت های روزمره و حتی کسب و کارمان به اینترنت و فضای مجازی وابسته است. بدون شک هر جا فضایی برای رونق و پیشرفت باشد رقابتی هم وجود دارد.اهمیت این موضوع را زمانی خواهیم دید که در هر کسب و کاری به نحوی خدمات در فضای مجازی نیز وجود دارد.

همانطور که میدانید عمده ی سازمان ها ، فروشگاه ها ، کارخانجات و شرکت ها بخشی از فعالیت فروش و یا ارائه ی خدمات خود را در فضای مجازی و وب سایت های مختلف انجام میدهند.شاید تا بحال از فعالیت رقیبان خود در فضای مجازی آگاه نباشید اما اگر یک جستو جوی ساده در بین وب سایت های مختلف داشته باشید خواهید دید که رقیبان شما تا چه حد به این موضوع اهمیت داده و چه بسا قدرتمند و اصولی عمل میکنند.چه بسا بهتر است تا هرچه سریع تر به فکر راه اندازی سایت خود باشید تا از دور رقابت با رقیبان خود عقب نمانید.اسرار ما جهت تسریع این موضوع برای آن است که قدمت و سابقه ی وب سایت یکی از المان های مهم قدرتمندی سایت است.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با اصول طراحی سایت شرکتی و ویژگی های آن از تمام جهات آشنا نماییم.همراه ما باشید.

در ادامه به چند مورد از ویژگی ها و اصول طراحی سایت شرکتی اشاره میکنیم.

معرفی جامع امکانات و خدمات

طراحی سایت برای شرکت یا فروشگاه شما به این منظور است که بتوانید خدمات و امکاناتی را که میتوانید ارائه کنید را معرفی کنید تا کاربر بتواند از خدمات یا محصول شما شناخت کافی داشته باشد و در مرحله ی بعد راقب شود که از آنها استفاده کند.وجود منو های اصلی ، تماس با ما ، درباره ی ما و نمونه کار ها برای تمامی سایت های شرکتی لازم و واجب است. اما در سایر منوها نظیر محصولات، خدمات، پروژه ها، گواهینامه ها، مشتریان، پرسش های متداول، گالری تصاویر، مقالات و سایر منوها می بایست اطلاعات شرکت به درستی جایگذاری گردد. موردی که میبایست به آن توجه شود این است که اطلاعات کافی باید اماده سازی و دسته بندی شود و مهمتر آن که مطالب جدید و مفید همواره باید تولید شود زیرا این موارد تاثیر بسزایی در بهینه سازی سایت شما دارد.در صورتی که موارد فوق رعایت نشود میتواند منجر به این شود که کاربر از سایت شما بیرون برود و وارد سایت رقیب شما شود. در وب جمله ای وجود دارد با نام اینکه محتوا پادشاه است به این معنا که سایتی که محتوای کامل تر، مفید تر و با کیفیت تر در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می دهد رتبه بهتری در موتورهای خواهد گرفت و موفقیت بیشتری نصیب آن وب سایت خواهد شد و در حقیقت وجود محتوای کافی یکی از مهترین مسائل وب سایت ها می باشد.

طراحی سایت کاربر پسند برای کاربرها

هر صنف خاص با توجه به نوع فعالیت و خدمتی که ارائه میکند طراحی و به اصطلاح دیزاین بخصوص خود را میطلبد. طراحی وب سایت می تواند برای یک رستوران بخصوص باشد و یا میتواند برای یک کارخانه ی تولید رنگ و یا یک فروشگاه لوازم خانگی باشد. همچنین وب سایت میتواند برای یک شرکت بطوری طراحی شود که بصورت یک دفتر مجازی آنلاین عمل کند. همچنین امروزه سبک های جدید طراحی وب محبوبیت یافته اند که این سبک ها نسبت به قالب های قدیمی تر بسیار کاربر پسند تر می باشد.

در بخش زیر سبک های جدید طراحی سایت معرفی می شود که برگرفته از اصول اثبات شده ای است که تاثیر بسزای در جذب بازدید و کیفیت وبسایت شما دارد.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو یا بهینه سازی سایت به مجموعه ی فعالیت هایی گفته میشود که رتبه ی سایت را در موتور های جستجو ارتقاء میدهد و طبق کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت مربوطه سازماندهی میکند. در فضای کسب و کار امروز توجه به افزایش سهم اینترنت در فروش کالا و خدمات و وجود کاربرانی که کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو و خریداری می نمایند سئو و بهینه سازی وب سایت تاثیر بسیار مهم و قابل توجهی بر افزایش فروش شرکت ها خواهد داشت. در حقیقت سئو و بهینه سازی سایت با توجه به بازدهی بالا و نتیجه ی اساسی این روش تبلیغات از بصرفه ترین روش های تبلیغات برای شرکت ها می باشد و در صورتی که شرکت ها هر چه سریعتر در این امر قدم بردارند آینده خوب و درخشانی در انتظارشان خواهد بود. با طراحی سایت شرکت ها پایه و اساس حضور خود در اینترنت را پایه گذاری نموده اند و از طریق خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت شرکت ها به افزایش فروش خود دست خواهند یافت.

توضیحاتی که در بالا ذکر شد توضیحات جامعی از چند مورد حیاتی و ابتدایی برای طراحی سایت های شرکتی میباشد.

در ادامه به بررسی موردی در این موضوع میپردازیم.

ویزگی های جزئی تری که در طراحی وبسایت شرکتی باید به آن ها توجه کرد :

  • سعی شود در طرز بیان متون و مقالات سایت اصول اولیه ی نگارش و همچنین روان بودن و صمیمی بودن نوشته رعایت شود تا کاربر با آن ارتباط بهتری بگیرد.
  • بخشی از وبسایت باید به معرفی شرکت ، نوع فعالیت و خدماتی که ارائه می شود ، معرفی مدیران و کادر پرسنلی شرکت یا مجموعه و توضیحات جزئی دیگر.
  • طرح گرافیکی یک وبسایت باید با نوع کاربری و حوزه ی فعالیت کسب و کار مربوطه هماهنگ و مرتبط باشد.
  • تمامی مشخصاتی که به واسطه ی آن ها مشتریان میتوانند به شما دسترسی پیدا کنند و با شما ارتباط پیدا کنند را به دقت در وبسایتتان قرار دهید.از جمله ی این مشخصات میتوان به تلفن تماس خود و شرکتتان ، آدرس دقیق و موقعیت مکانی اشاره داشت.
  • تمام گواهینامه ها یا مجوزهای معتبر کسب شده توسط شرکت از نهادهای خاص خصوصی یا دولتی در قسمتی از سایت به معرض دید کاربران گذاشته شود.
  • برای صفحه های یک سایت باید بک لینک ساخت تا صفحات به یکدیگر وصل شوند و ارتباط پیدا کنند.

این مقاله پیش زمینه ای در خصوص طراحی سایت شرکتی بود. برای خواندن مطالب بیشتر پیشنهاد میشود حتما مقاله ی چگونه برای شرکت خود سایت طراحی کنیم را مطالعه فرمایید.

امیدواریم از مقاله ی فوق استفاده کرده باشید و بتوانید نکات آن را بکار گیرید تا به رونق کسب و کار دیجیتال خود کمک نمایید.با ما همرا بمانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهارده =