چگونه طراحی سایت را شروع کنیم

چگونه طراحی سایت را شروع کنیم

,

چگونه طراحی سایت را شروع کنیم

طراحی سایت یکی از محبوب ترین تخصص ها برای یادگیری است. اکثر کسانی که به این حوزه علاقه مند می شوند پس از مدتی جذب این کار می شوند و اگر در آن مهارت پیدا کنند پتانسیل های بسیاری برای کار در بستر آن وجود دارد.

این علم به نوعی با سلیقه تان رابطه تنگاتنگی دارد. پس از وارد شدن به این حوزه شما یک طراح نام دارید. همانطور که از نام آن مشخص است کار شما طراحی است و در اصل مهمترین کار یک طراح خلاقیت و نو آوری است.

اما پیش از هرچیزی شما نیاز به آموزش دارید. در این حرفه نیز میبایست آموزش و تجربه به موازات یکدیگر جلو بروند. طبیعی است که به میزان علاقه تان میتوانید پیشرفت کنید.

تیم طراحان وب با چشم انداز پیشرفت هم شهریان کرجی و در جهت توسعه ی اطلاعات دنیای وب اقدام به برگزاری کارگاه های طراحی وبسایت نموده است.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ی کارگاه آموزش طراحی وب در کرج سر بزنید.

در این مقاله سعی داریم نکاتی را که به شما در طراحی سایت کمک میکند را ذکر نماییم.

چگونه طراحی سایت را شروع کنیم

گام اول، اهدافتان چیست؟

در وحله ی اول میبایست هدفتان را بررسی نمایید. پس از تعیین هدف شما نیاز دارید تا شاخه ی مدنظرتان را انتخاب نمایید. تسلط بر HTML و یا CSS در این رشته امتیاز بزرگی محسوب می شود.

همچنین کار کردن با ابزار های خاصی مانند فوتوشاپ نیاز هر طراح سایتی است.

پس از وارد شدن به وادی آموزش وارد مرحله ی بعدی خواهید شد.

گام دوم، دانش خود را به روز کنید

در دنیای امروز ما با بمبارانی از اطلاعات جدید رو به رو هستیم. هر روز تکنولوژی پیشرفت خواهد کرد و مرحله به مرحله رو به جلو خواهد رفت. در این شرایط درجا زدن در یک مرحله و ساکن ماندن در آن کاری از پیش نمیبرد. هر روز دانش خود را به روز کنید !

این کار را میتوانید روزانه انجام دهید. هر روز زمانی را صرف یادگیری مباحث جدید و به روز حرفه و شاخه ی خودتان بکنید. به این صورت هر روز می توانید ایده های خلاقانه ای را به کار بگیرید.این موضوع سبب تفاوت کار شما با بقیه است. همچنین امروزه کلاس های بیشماری در این خصوص بصورت آنلاین و آفلاین برگزار میشود که می توانید از آن ها نیز بهره بگیرید.

این کار موجب میشود تمامی دانشی را که احتیاج دارید را بصورت آکادمیک و سازماندهی شده فرا گیرید.همچنین حضور در فضایی که کسانی در آن حضور دارند که با شما همفکر و هم نظر هستند موجب می شود که هرکسی دانش خود را با شما به اشتراک بگذارد که همین امر به مرور زمان به منزله ی یک کلاس آموزشی برای شما خواهد بود.

در بستر چنین فضاها چنانچه با استعداد و سخت کوش باشید ممکن است به شما پیشنهاد کار شود.

در قدم آخر مطالعه ی کتاب های مختلف در خصوص وبسایت و اصول طراحی سایت وجود دارد که میتوانید از انها نیز بهره بگیرید.

گام سوم، آزمون خطا کنید و تجربه به دست آورید

در کار طراحی شما نیاز دارید بار ها و بارها نه بشنوید تا طرح نهاییتان به طرحی بدون نقص و کامل بدل شود. شما باید بار ها و بار ها ساختمانی را که ساختید خراب کنید و از نو آن را بازسازی کنید. در هر یک از این بازسازی ها درسی جدید می آموزید. به مسئله های مختلف بر میخورید و روی آن ها فکر میکنید. همین باعث میشود تا اگر باز هم به آن مشکل برخوردید دیگر با یک مسئله ی ساده که بار ها و بارها آن را حل کردید مواجه شده باشید.

گام سوم، بهترین های حرفه ی خود را بشناسید و کارهایشان را بررسی نمایید

میدانید که حرفه ای ترین طراحان سایت کسانی هستند که که دانششان از بقیه بیشتر است. یا از تجربه ی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند. سعی کنید کارهای افراد ازین دست را زیر ذره بین ببرید. آن ها را رصد کنید و در موردشان با همکاران خود بحث کنید. سبک و استایل بخصوصشان را در تمام کارهایشان دنبال کنید. اگر توانستید آن ها را نقد نمایید چون قطعا هیچ کاری بی نقص نیست. اگر میتوانید با آن ها ارتباط بگیرید و راجع به کارهایشان سوال نمایید. بهترین و بدترین تجربه هایشان را ببینید و بشنوید و تجزیه تحلیل کنید. این کار دید شما را باز میکند و به روند کاریتان سرعت میبخشد.

گام چهارم، خودتان باشید !

همیشه سعی کنید سبک و سیاق منحصر به خودتان را داشته باشید. بهره گیری یا حتی تاثیر پذیری از کاری یا کسی خوب است تا جایی که به شما در جهت پیشبرد کارتان کمک کند.نه این که تمامی کارهایتان کپی کارها و طراحی های دیگران باشد ! اگر چنین عمل کنید به زودی در کارتان شکست خواهید خورد. چون دیگر کسی سبک شما را نمیشناسد. همه شما را به عنوان یک سمپلر (sampler) یا کپی کن میشناسند !

گام پنجم، دفتر خود را راه اندازی کنید

البته منظور ما دفتر یا شرکت نیست. هرچند راه اندازی شرکت خودتان در گام های بعدی لازم است که اصول آن در مقاله ی چگونه برای شرکت خود سایت طراحی کنیم مفصل توضیح داده شده است.  اما در این بخش منظور ما طراحی سایت شخصیتان است.چون در دنیای امروز سایت به منزله یک دفتر مجازی به شمار می آید. در این سایت نمونه کارهایتان را قرار دهید. توجه داشته باشید که روی سایت خودتان باید بیشترین زمان و هزینه را صرف کنید. هر روز آن را به روز کنید و آخرین مطالبی را که یاد میگیرید را روی آن پیاده سازی نمایید تا جایگاه خود را به دست آورید.

در این مقاله به شما نشان دادیم که چگونه استارت موتور طراحی وبسایت را بزنید. مطالب این مقاله برای عزیزانی است که میخواهند وارد دنیای وب شوند. در مقاله های بعدی از این مرحله رد میشویم و تخصصی تر بحث خواهیم کرد.با ما همراه بمانید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =