چگونه سایت شرکتی خود را سئو کنیم

چگونه سایت شرکتی خود را سئو کنیم

امروزه با توجه به اینکه اکثر شرکت های مختلف حتما وبسایت دارند یا به هر نحوی به فکر راه اندازی وبسایت مجموعه ی خود هستند ، فضای رقابتی در بستر اینکه چه سایتی بیشتر در معرض دید قرار میگیرد یا به اصطلاح خوب سئو شده است صورت گرفته است.تمام رقیبان شما میخواهند بیشتر دیده شوند ، بیشتر بفروشند ، بیشتر دیده شوند و در نهایت بیشتر برند شوند.در این بین شرکت هایی که وبسایتشان اصولی سئو شده است قطعا در این رقابت پیروز نهایی هستند. اما میدانید که هرگاه بخواهید در یک بازی قوی تر یا پیروز شوید میبایست اصول اولیه و در مرحله ی بعدی اصول پیشرفته ی آن را بدانید.بهینه سازی سایت نیز چنین ویژگی ای دارد. یک فضای رقابتی که هر روز مابین شما و رقیبانتان صورت میگیرد. اما اصول ابتدایی را همه میدانند. برای اینکه کاری رتبه ی وبسایت شما بالاتر از بقیه باشد باید اصول متفاوت و پیشرفته تری از بهینه سازی را روی وبسایت خود پیاده سازی کنید.برای اطلاعات تخصصی تر راجع به سئو پیشنهاد میشود حتما مقاله ی بهینه سازی وبسایت را مطالعه نمایید.

چگونه سایت شرکتی خود را سئو کنیم

 

در ادامه بصورت موردی و کلی اصول سئو را شرح میدهیم و هر کدام از موارد به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

  • عمر دامنه ی وبسایت و محتوا
  • وصل شدن صفحات داخلی به یکدیگر یا به اصطلاح لینک سازی داخلی
  • کلمات کلیدی سازماندهی شده
  • تعداد بازدید سایت و مدت زمان حضور کاربر در آن
  • حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • پیوند از سایت های دیگر یا به اصطلاح بک لینک سازی
  • تولید محتوا با کیفت بالا
  • تصاویر بهینه سازی شده
  • استفاده ی مناسب از هدینگ ها برای عناوین

عمر و قدمت وبسایت

از اصول بسیار مهم در سئوی وبسایت عمر دامنه میباشد. رسیدن به رتبه های بالای گوگل در کلمات سنگین و پر رقابت در مدت زمان کوتاه چند ماهه بسیار احتمال کمی دارد.در کلماتی با رقابت متوسط و یا پایین به نسبت رقابت میتوان زمانی را برآورد کرد که عمری تقریبا نسبی میباشد که احتمال آن وقتی بالا می رود که سئو کار شما بصورت حرفه ای عمل کند.

وصل شدن صفحات داخلی به یکدیگر یا به اصطلاح

لینک سازی داخلی

یکی از موثرترین اصولی که باید رعایت شود آن است که کاربر باید بتواند تا جایی که ممکن است به راحتی و روان در وبسایت شما گشت و گذار کند.این امر در سئو وبسایت تاثیر بسزایی دارد و بر طبق آن میبایستی کاربر بتواند با کمترین کلیک در سایت شما به عمیق ترین صفحات و مقاله های شما دسترسی پیدا کند. برای مثال فرض کنید که شما صفحه ای با عنوان طراحی سایت شرکتی دارید و صفحه ای دیگر با عنوان سئو ی سایت شرکتی دارید ، و فرض کنید کاربر به در صفحه ی سئو  سایت شرکتی میباشد اما پیش زمینه ای نسبت به سایت شرکتی ندارد.در این صورت شما میتوانید کاربر را از این صفحه با کلمه ی طراحی سایت شرکتی به صفحه ی خودش ارجاع دهید تا پیش زمینه برای مقاله های دیگر فراهم شود.برای این کار لینک سازی بین صفحات وبسایت لازم است.نکته ی مهم دیگر آن که برای سهولت در بازدید کاربر میتوان آخرین مقالات و یا مهم ترین مطالب را در قسمت پایینی وبسایت قرار داد.

کلمات کلیدی سازماندهی شده

موضوع مهمی که وبسایت و فعالیت آن را شرح میدهد محتوای سایت میباشد. در محتوا میبایست یک سری کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی سایت گنجانده شود.موتو های جستجو با الگوریتم های خاص خود سعی در واکاوی در محتوای سایت شما دارند و کلمات کلیدی را از آن استخراج میکنند.پس بنابراین همواره کلمات کلیدی ای را که میخواهید روی آن ها مانور دهید را بشناسید و به روش های مختلف آن ها را در قسمت های مختلف وبسایت به کار ببرید.

تعداد بازدید سایت و مدت زمان حضور کاربر در آن

بازدید سایت از موضوعات مهمیست که در سئو بسیار کاربرد دارد. قطعا هرچقدر سایتتان بازدید داشته باشد موتور های جستجو آن را رصد میکنند و به آن اعتبار میدهند. این موضوع منطقیست زیرا بازدید بالای یک وبسایت نشانگر علاقه ی کاربران به محتوا و دیگر المان های آن است.بنابراین مجموعه ی اموری که باعث میشود کاربر به وبسایت شرکتی شما جذب شود  را باید انجام دهید. همچنین در مرحله ی بعدی باید چاره ای بیاندیشید که کاربران آنقدر به وبسایتتان علاقه نشان دهند که برای زمان زیادی در وبسایتتان بمانند.همچنین لینک سازی داخلی نیز این امر را محقق میسازد. جذابیت گرافیکی وبسایت ، جذابیت موضوعی ، تنوع موضوع ها و طراحی سایت کاربر پسند همگی در این موضوع دخیلند و تاثیر گذار..مطالب بیشتر در این خصوص را در مقاله ی افزایش بازدید وبسایت از طریق سئو بخوانید.

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی

علاوه بر وبسایت ها موتور های جستجو بسیاری از شبکه های اجتماعی را بررسی و رصد میکنند. زیرا روزانه سیل عظیمی از اطلاعات در این شبکه ها بین مردم رد و بدل میشود.بنابر این حضور در آن بسیار حائز اهمیت میباشد.علاقه به مطالب و به اشتراک گذاری آن توسط کسانی که در این شبکه حضور دارند بسیار مورد توجه موتور های جستجو میباشد.طبیعی است که هرچقدر اشتراک گذاری مطالب یک وبسایت بیشتر باشد رتبه دهی گوگل نیز به آن وبسایت بیشتر میشود.

تولید محتوا با کیفیت بالا

تولید محتوای خوانا ، قابل فهم و درک از جمبه مهمترین المان های بهینه سازی وبسایت میباشد.همچنین چینش صحیح کلمات و قرار دادن عکس بهینه برای محتوای مدنظر بسیار الزامیست.

تصاویر بهینه سازی شده

اینکه تصاویری که در متن ها و ساختار سایت بکار میبرید تا چه حد بهینه یا به اصطلاح یونیک هستند از نظر موتور های جستجو پارامتر مهمی محسوب میشوند زیرا مانند متنی که از سایت دیگری کپی و عینا استفاده شده ، عکسی که از وبسایت دیگری عینا استفاده شده هم فاقد اعتبار میباشد.حدالمکان باید سعی شود بوسیله ی ابزار مختلف تصاویر را بهینه کرد تا موتور جستجو آن را به عنوان یک عکس جدید بشناسد.

 

در این مقاله نیز سعی داشتیم کمی شما را با سئو کردن یک سایت شرکتی آشنا نماییم. امیدواریم از خواندن آن لذت کافی را برده باشید. با ما همراه بمانید.

طراحان وب مفتخر است به عنوان قدیمی ترین شرکت طراحی سایت در استان البرز خدمات با کیفیت در این حوزه را به مشتریان خود ارائه نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =