پشتیبانی وبسایت های شرکتی

پشتیبانی وبسایت های شرکتی

حال ، بعد از گزراندن فرآیند طراحی وبسایت و بهینه سازی آن  نوبت به نگهداری سایت می باشد. نگهداری وبسایت به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که وبسایت را از بروز هرگونه مشکل احتمالی در امان نگاه می دارد. طبیعی است که وبسایت نیز مانند تمامی مقوله های دیگر در این زمینه گاهی دچار مشکلات کوچک و بزرگ خواهد شد.بنابراین یک وبسایت نیز نیازمند نگه داری همه جانبه می باشد.پشتیبانی وبسایت ها بعد از طراحی ، مهمترین قدمی  است که باید برای یک وبسایت برداشت.

یک تیم پشتیبانی حرفه ای این ویژگی را دارد که در هر ساعت از شبانه روز و هر روز هفته ، هر مشکلی که برای وبسایت اتفاق می افتد را رفع و رجوع کند و وبسایت را به حیات خود بازگرداند.بخش کوچکی از مشکلات یک وبسایت میتواند به نحوه طراحی آن برگردد. اما بخش اعظمی از این مشکلات می تواند ناشی از هاست و دامنه وبسایت مربوطه بوده باشد.

بر طبق مطالب گفته شده نتیجه گیری مبنی بر این است که بهتر است که تمامی بخش های طراحی وبسایت ، از صفر تا صد را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید.

این امر باعث می شود در صورت بروز هرگونه مشکل ، دیگر دچار سردرگمی نشوید چرا که تنها جایی که برای حل مشکلتان باید به آن مراجعه نمایید ، یک شرکت مسوول می باشد.

پس بنابر این  به نفع شماست که از خرید هاست و دامنه تا طراحی و پشتیبانی را به یک شرکت طراحی وبسایت برون سپاری نمایید.

پشتیبانی یک وبسایت معمولا بصورت قراردادی و یک ساله می باشد. لذا شرکتی که پشتیبانی به آن واگذار شده است موظف می باشد تا پایان قرارداد کاری ، در صورت بروز هرگونه مشکل آن را در کمترین زمان ممکن برطرف سازد. همچنین ممکن است اصلاحیه هایی از جانب کارفرما لحاظ شود که در این صورت نیز شرکت مربوطه در جهت اصلاح این امر اقدام می نماید.

اما پیش از آن که کار پشتیبانی را به شرکتی بسپارید ، مواردی وجود دارند که باید به آن توجه نمایید.

پشتیبانی وبسایت های شرکتی

پشتیبانی وبسایت های شرکتی

نکاتی که در پشتیبانی وبسایت های شرکتی باید رعایت شوند

قبل از فرآیند برون سپاری پشتیبانی یک وبسایت مجموعه ای از کار ها را باید رعایت نمایید.اولین و مهمترین آن ها این است که پیش از برون سپاری پروژه پشتیبانی و طراحی سایت ، حتما از رزومه شرکت مربوطه مطلع شوید.می توانید به وبسایت هایی که توسط شرکت مربوطه طراحی شده مراجعه نمایید و از کیفیت طراحی و پشتیبانی آن اطمینان حاصل نمایید. یا از شرکتی که وبسایت برای آن طراحی شده است از روند پشتیبانی و کیفیت آن سوال کنید.همچنین توجه داشته باشید که شرکت پشتیبان وبسایتتان باید نمونه کار قوی و حرفه ای و به طور کلی دارای اعتبار باشد. اما چه زمانی یک شرکت طراحی سایت را می توان حرفه ای نامید ؟

شرکت طراحی وبسایت حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

حرفه ای بودن یک شرکت طراحی سایت به سابقه ی شرکت ، تعداد مشتریان یا پروژه ها ، درصد رضایت مشتریان و همچنین سبک کاری آن بستگی دارد. منظور از سبک کاری نوع سلیقه ی تیمی در طراحی سایت و مابقی اصول ساخت وب است. همچنین نظم و تعهد کاری از این قائده مستسنی نمی باشد.

این موضوع قابل تامل است که برخی از شرکت های طراحی سایت ، کارشان را صرف انجام امر طراحی می دانند و ممکن است وعده ی پشتیبانی رایگان به شما بدهند اما این موضوع تنها در اوایل کار صحت دارد و چنانچه مدتی از طراحی وبسایت بگذرد ، دیگر از پشتیبانی خبری نیست !

لذا این موضوع نیازمند تحقیق وسیع می باشد چرا که بروز کوچکترین خطایی در طراحی وب میتواند به قیمت سقوط بازار اینترنتی شما و شرکت شما تمام شود.

وظیفه ی شرکت پشتیبانی وبسایت چیست ؟

نگهداری از کلیت وبسایت از جمله مدیریت محتوا ، دیزاین و طراحی و اعمال اصلاحات مد نظر کارفرما از وظایف کلی یک شرکت پشتیبانی وبسایت می باشد.

همچنین فرآیند پشتیبانی سایت امری یکباره نمی باشد. این کار می بایست به صورت مداوم در برهه زمانی های مختلف صورت پذیرد .

همچنین از دیگر وظایف یک شرکت پشتیبانی وبسایت بروز رسانی محتوا و بخش های مختلف گرافیکی آن می باشد.همچنین راهنمایی کاربران برای استفاده بهینه از قسمت های مختلف یک وبسایت همواره در روند پشتیبانی می بایست رعایت بشوند.

آموزش کارفرمایان و مدیران برای بهینه سازی فرآیند بروز رسانی محتوا ها و ایجاد تغییرات جزئی می تواند جزء وظایف پشتیبان وبسایت باشد.

ضرورت پشتیبانی وبسایت

باید بدانید روند قدرتمندی وبسایت با اتمام طراحی آن به پایان نمی رسد. منظور این است که نمیتوان صرفا با طراحی یک وبسایت و بارگذاری چند محتوا به نتیجه دلخواه رسید و از آن انتظار بازدهی داشت. وبسایت ها معمولا ممکن است دچار مشکلات فنی شوند که اگر در طول مدت زیاد این اتفاق ادامه پیدا کند ممکن است بازدید ها و کاربرانی که وبسایت شما را بررسی می کنند دیگر وارد وبسایت نشوند و  طبیعی است که رقیبان شما در این موقعیت بیشتر دیده خواهند شد و رتبه سایت شما به مرور کاهش پیدا می کند.

مشکل دیگری که برای بسیاری از وبسایت ها اتفاق می افتد مشکلات امنیتی (Security) می باشد. لذا حفظ و نگهداری اطلاعاتی که از طرف بازدید کنندگان در وبسایت قرار می گیرد لزوم پیدا می کند. ممکن است وبسایتی با کاربری فروشگاهی وجود داشته باشد که کاربران برای خرید بخواهند اطلاعات کارت بانکی خود مانند رمز اینترنتی یا اطلاعات دیگر را در آن به کار ببرند ، در این حالت افرادی با طرفند های مختلف می توانند وارد وبسایت شده و اطلاعات را به سرقت ببرند و در این حالت مسئول این کار مدیران آن شرکت خاص می باشد. در این موارد ورود هکر ها به وبسایت شما می تواند عواقب بدی برایتان بر جای بگذارد.

در این مقاله نیز کمی مبحث پشتیبانی وبسایت را برایتان شرح دادیم . امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

همچنین برای ارتقا دانش خود در این حوزه می توانید از مطالب صفحه پشتیبانی وردپرس استفاده نمایید.

بهترین پشتیبانی را در کرج با شرکت طراحی سایت طراحان وب کرج تجربه کنید

ما در طراحان وب با قرار دادن تیم مخصوص پشتیبانی خدمات و محصولات سعی داریم بهترین خدمات ممکن را در زمینه طراحی و توسعه به مشتریان خود بدهیم. بخش توسعه سایت و پشتیبانی سایت به شما کمک می کند تا تمامی چالش های بعد از طراحی سایت را از بین ببرد. برای این منظور می توانید با طراحان وب کرج تماس بگیرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + سیزده =