محتوا گذاری محتوای منحصر به فرد

محتوای منحصر به فرد

محتوای منحصر به فردReviewed by حسین شوشتری on May 28Rating:

 

کسی که به طور متناوب به دنبال یادگیری مسائل بهینه سازی سایت (SEO) باشد، می تواند در طی مدت زمان یادگیری به اهمیت موضوع تولید محتوای سایت به صورت بهینه دست پیدا کند. محتوای یک سایت، محبوبیت یک سایت را مشخص می کند، این محبوبیت می تواند هم برای موتورهای جستجو باشد و هم برای کاربران. هیچ وقت نمی توان انتظار داشت، محتوایی بدون هدف و صرفا به منظور انتشار اخبار، بتواند وب سایتی را به جلو پیش ببرد، کاربرانش بیشتر شوند و یا در رتبه بندی ارتقا پیدا کند.

این روزها با ارزش ترین هزینه ای که می توان برای یک سایت انجام داد، زمان گذاشتن برای ارتقای سطح آن است. بهترین روش برای ارتقای یک سایت این است که بروی توسعه ی سایت از طریق افزودن محتوای با ارزش زوم کرد. محتوایی با ارزش است که علاوه بر مفید بودن، هدفمند نیز باشد.

نوشتن مطالب از روی نوشته ی دیگران، یا به همان زمان ساده تر copy & paste کردن مطالب، به جز انتشار بیش از حد یک خبر از یک نقل قول کار دیگری نیست. هم موتورهای جستجو این امر را دوست ندارند و هم کاربران، زیرا که اینکار می تواند نتایج مشابهی را در موتورهای جستجو برای کاربران به وجود آورد و وقت آنها را (که با ارزشترین هزینه در دنیای مجازی است) برای یک مطلب تکراری بگیرد.

برای این که یک محتوای خوب و بهینه هم برای موتورهای جستجو گر و هم برای کاربران داشته باشیم، 4 نکته و دستورالعمل مهم را عنوان می کنیم. دستورالعملهایی که هر کدام به نوبه ی خود دستورالعملهای 5 ستاره ای برای درج محتوا هستند!

بازدیدکنندگان سایت


مطالب سایت باید به گونه ای انتخاب شوند تا در راستای بهینه سازی صفحات و انتشار درست مطلب و جذب مخاطب بیشترین نتیجه را داشته باشد. در نوشتن یک مطلب تعیین کلمات کلیدی مناسب، می تواند در بهینه شدن مطلب کمک بسزایی انجام دهد، اما اگر شما با الگوریتم های انتخاب کلمات کلیدی، توسط موتورهای جستجو آشنا نیستید، هیچ وقت از کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت خود استفاده نکنید، زیرا که کلمات کلیدی نامرتبط با صفحه، به صورت هرزنامه شناسایی شده، و نتیجه ی بلعکس برای سایت شما رقم خواهد زد. به همین خاطر است که می گویند دیگر کلمات کلیدی اهمیت زیادی ندارد و اگر متای کلمات کلیدی را ننویسیم هم مشکلی رخ نخواهد داد و در برخی اوقات بهتر هم خواهد بود.

غذای رباتهای جستجوگر مثل رباتهای گوگل، محتوای منحصر به فرد و یکتا است! محتوایی که ربات ها به آن علاقه مندند، و کاربران نیز به آن روی خواهند آورد. در دنیای دیجیتال امروزی، از ابزارهای مختلف و برنامه های مختلف برای بررسی سایت ها استفاده می شود تا ارزش محتوای آنها اعلام و بایگانی شود. اگر همواره در حال copy & paste مطالب هستید همین حالا دست نگه دارید، زیرا که یک مطلب منحصر به فرد و یکتا، به اندازه میلیون ها مطلب کپی شده ارزش محتوایی دارد. پس سعی کنید با تولید محتوای منحصر به فرد هم سایت خود را ارتقا دهید و هم مخاطبان بیشتری جذب کنید.


اخبار مرتبط با سایت شما راهکاری است مناسب برای توسعه


سرفصل اخبارهای مرتبط با کار و حرفه ی خود را دنبال کنید، این اخبار را در سایت های قوی تر ملاحظه کنید و خلاصه یا نتیجه گیری آنها را بدون کپی برداری از آنها و با دادن لینک منبع در سایت خود قرار دهید. خیلی ها با قرار دادن لینک های منبع مشکل دارند، اما استفاده از آن اگر صحیح صورت گیرد باعث ارتقای سطح سایت شما خواهد شد.
سعی کنید تیتر مقالاتی که انتخاب می کنید هم دارای جذابیت زیاد باشد و هم مرتبط با خدماتی باشد که شما در سایت خود ارائه می دهید. مثلا اگر کار سایت شما طراحی و پیاده سازی وب سایت است، می توانید با افزودن اخبار حوزه های فناوری اطلاعات، بهینه سازی، شبکه های اجتماعی و … هم محتوایی ارزشمند ایجاد کنید، و هم مخاطبان بیشتری جذب کنید.

محبوب ترین وبلاگها آنهایی هستند که دارای سیستم پیوسته به هم باشند. سیستم پیوسته به هم یعنی اینکه کاربر پس از اتمام مقاله، مقالاتی مرتبط با آنچه که می خوانده در سایت ببیند تا بتواند آنها را نیز در ادامه دنبال کند.

محتوا گذاری
ساخت لینک مناسب

بهره گیری از لینک ها را فراموش نکنید، لینک ها عناصری هستند که در صورت استفاده ی صحیح از آنها می توانند رتبه ی شما را تا حد چشمگیری افزایش دهند. شما اگر به جای داشتن صدها بک لینک کم معتبر، یک بک لینک معتبر داشته باشید، از رسانه های اجتماعی مختلف بازدید بگیرید و با صفحات همکار خود تبادل لینک کنید، کلمات اصلی سایت خود را در اخبار سایتتان به صفحات و خدمات و دیگر اخبار لینک کنید، می توانید به یک اقتدار بزرگ در حوزه ی وب، در میان دیگر رقبا دست پیدا کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که فقط از سایت های معتبر بک لینک نداشته باشید، باید سطح سایت ها باهم متفاوت باشد، این نکته ای است که در اثر تجربه ایجاد می شود، امیدوارم شما این نصیحت را جدی بگیرید!

تصاویر و ویدئوها

تصاویر و ویدئوها می توانند جلوه ی ویژه ای به سایت شما بدهند، البته استفاده ی بیش از حدی از آنها نباید داشت. زیرا که می تواند در لود سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد. اما استفاده ی درست و به موقع از تصاویر و ویدئوها می تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند و در بازگشت دوباره کاربر به سایت کمک شایانی کند. زیرا حتی اگر سایت شما مطلب مهمی داشته باشد، این بیشتر تصویر خبر و مطلب شماست که به یاد خواننده می آید. پس باید توجه بیشتری به جلوه های بصری، تصاویر، ویدئوها داشت، به طور کلی می تواند گرافیک سایت را نیز از جمله این مراتب قرار داد.

محتوای بدون تصویر یا ویدئو همانند یک محتوای نامرئی برای خواننده است. پس سعی کنید در اخبار انتشاری خود تصویری مرتبط و یا تصاویری مرتبط درج نمایید. ویدئو ها نیز به دلیل نگه داشتن کاربران در سایت و بیشتر کردن جذابیت سایت می توانند اهمیت زیادی داشته باشند.

البته شایان ذکر است که در هنگام استفاده از تصاویر، حتما تگهای title و alt را پرنمایید! امیدوارم این نکته را هم جدی بگیرید!

 

ایجاد یک محتوای با کیفیت به احتمال زیاد چیزی نیست که با یک مقاله یا یک قاعده ی کلی بتوان عنوان کرد و توقع داشت رعایت آن تا سالیان سال بتواند سایت ما را در داشتن محتوای منحصر به فرد و عالی پیش ببرد. با گذشت زمان قوانین ایجاد محتوای مطلوب تغییر خواهئد کرد، پس باید همیشه بروز باشید. برای صاحبان کسب و کار اینترنتی این دستورالعملها می تواند کاربردی باورنکردنی داشته باشد، البته اگر نکات را درک کنند، پیاده کنند و مهمتر از همه اینکه هزینه کنند(زمان خزج کنند).

ارزش محتوای سایت شما مدت زمانی است که برای پیدا کردن مطالب و تایپ آنها گذاشته اید. این زمان با ارزشترین هدیه و کمک به ارتقای سایت است. امیدورام همگی این کمک را به خودمون بکنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =