سئو داخلی

سئو داخلی سایت (on page seo) چیست؟

سئو داخلی

اگر قصد دارید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. باید استانداردهای موتورهای جستجو را در نظر بگیریم. و به استاندارد سازی سایت خود بر طبق قوانین موتورهای جستجو مثل گوگل بپردازیم در واقع باید توجه زیادی به مبحث سئو داخلی داشته باشیم.

دراین مقاله به بررسی سئو داخلی سایت (on-page seo)

بهینه سازی درونی یا سئو داخلی چیست؟

سئو درونی سایت توسط مدیر سایت قابل تنظیم است و سئوی داخلی سایت مرتبط با موارد تاثیر گذار در رتبه بندی سایت نزد موتورهای جستجو می باشد. این فرآیندها فقط برای رتبه گرفتن از موتورهای جستجو نیست بلکه برای بازاریابی اینترنتی موفق نیز مهم تلقی می شود. وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران باید بهینه شده باشد

برای بهینه سازی سایت به چند مورد در این مقاله می پردازیم

تگ عنوان title tags

تگ عنوان از مهمترین عوامل سئو داخلی است و در مورد محتوای صفحه به موتور های جستجو اطلاع رسانی می کند و همچنین تگ عنوان اولین موردی است که در مرحله اول در دید کاربر قرار می گیرد. در صفحه نتایج موتورهای جستجو اگر کلمه جستجو شده در عنوان صفحه باشد ، آن کلمه به صورت برجسته نمایش داده می شود و این باعث جلب توجه کاربر و افزایش نرخ کلیک می شود .

تگ عنوان کوتاه و توصیفی در نظر گرفته شود  و از کلمات جالب مانند (ترفندها – رایگان – اسرار- قدم به قدم) استفاده کنید.

نکات مهم که باید در تگ عنوان در نظربگیرید

  • نام برند و عبارت کلیدی عنوان خود را با ( | ) جدا سازی کنید. ساختار تگ عنوان:  نام برند | عنوان مقاله یا صفحه
  • عنوان هر صفحه باید منحصربفرد باشد
  • تعداد کاراکتر عنوان را بین ۵۵ تا ۶۰  باشد

تگ توضیحات متا Meta Descriptions

گوگل از تگ توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده نمی کند. این به معنی بی اهمیت بودن این تگ نیست . در واقع اگر توضیحات جالب و جذاب در مورد صفحه بنویسید کاربران جذب می شوند و می خواهند که کلیک کنند و وارد سایت شوند تا همه مطلب را کامل بخوانند.

موتورهای جستجو از تگ توضیحات متا برای ارزیابی محتوا استفاده می کند و پیش نمایشی برای کاربران است . یشتر افراد بر اساس توضیحات متا در نتایج جستجو یک لینک را انتخاب می کنند.

نکات مهم که باید در تگ توضیحات در نظربگیرید

  • محدوده کاراکتر را ۱۳۵ تا ۱۶۰ در نظر بگیرید
  • استفاده از کلمات جذاب برای جذب کاربران و افزایش نرخ کلیک
  • توضیحات متا باید برای هر صفحه منحصر بفرد باشند

 محتوا و کلمات کلیدی

محتوا از ساختار سایت می باشد که اهمیت زیادی در  بازاریابی و سئو دارد. گوگل نیز همواره به اهمیت محتوا اشاره داشته است و الگوریتم پاندا را برای نظارت به این موضوع ایجاد کرده است. محتوای کپی در صفحات مختلف ایجاد نشود و اگر محتوای دیگر سایت‌ها را کپی کنید جریمه می‌شوید و رتبه ای گه به سایت شما تعلق می گیرد رتبه مناسبی نمی باشد. همچنین از انتشار محتوای بی کیفیت یا به اصطلاح محتوای نازک خودداری کنید.

نکات مهم که باید در تولید محتوا در نظربگیرید

  • ایجاد محتوا مرتبط با موضوع فعالیت سایت و کسب و کارتان
  • استفاده از لیست اعداد و لیست نقطه گذاری شده
  • استفاده از حالت‌های متنی برجسته (Bold) مورب (italic)
  • استفاده از کلمه کلیدی در متن صفحه

کلمات کلیدی باید با موضوع سایت مرتبط باشد و در محتوای هر صفحه نیز وجود داشته باشد. برای پیدا کردن  کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید از سرویس Google Keyword Planner استفاده کنید و همچنین به ترندها و موضوعات پرطرفدار پیرامون حوزه فعالیت خود توجه داشته باشید.

تگ هدینگ Header tags

تگ هدینگ به صورت تگ H است  و برای  سرفصل‌ها و سرتیتر‌ها در صفحه سایت بکار می‌رود. این تگ به صورت h1 تا h6 مورد استفاده قرار می گیرند.h1 بسیار مهم‌تر از H6است. توجه کنید که از H1 باید تنها یکبار در یک صفحه استفاده شود و می‌توانید از دیگر تگ ها (h2,h3,h4,h5,h6 ) بیش از یکبار استفاده کنید.

نکات قابل توجه در هدینگ که باید در نظر بگیرید

  • قراردادن عنوان مقاله به صورت H1
  • استفاده از H2 , H3
  • قراردادن کلمه کلیدی در هدینگ‌ها
  • قرار دادن مترادف کلمه کلیدی در هدینگ‌ها

بهینه‌سازی تصاویر در سئو داخلی سایت

در طراحی سایت ، تصویر هایی که در محتوا قرار می گیرد باید با موضوع مرتبط باشد و همچنین مورد پسنذد کاربران قرار بگیرد. اما سئو  هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است. بنابراین جهت بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو باید چند نکته را رعایت کنید:

  • نام عکس را مرتبط با محتوای آن در نظر بگیرید
  • از خط تیره – برای پرکردن فضای بین کلمات استفاده کنید
  • از سمبل‌های مانند $ % & در نام گذاری استفاده نکنید
  • حجم فایل تصویر را با حفظ کیفیت در پایین ترین حد نگه دارید

تگ ALT برای تصاویر در نظر بگیرید. این تگ در واقع مفهوم و محتوای تصویر را برای موتورهای جستجو توصیف می‌کند. بهتر است که کلمه کلیدی در آن بکار رفته باشد.

آدرس های دوست داشتنی (SEO-Friendly URL)

هنگامی که URL را برای صفحات وب سایت خود در نظر می‌گیرید باید آنها مختصر و کوتاه باشند و توصیف کننده وب سایت ما باشد . همچنین از نماد‌های مانند @#$ و غیره در آدرس صفحات استفاده نکنید. کلمات انتخابی برای URL می‌تواند فارسی یا لاتین باشد و بهتر است آنها را به وسیله خط تیره (-) از هم تفکیک کنید.

استفاده از کلمه کلیدی یا مترادف آن در آدرس صفحات می‌تواند موثر باشد. با رعایت نکاتی که در مورد سئو داخلی سایت بیان شد می‌توانید بخشی مهمی از پروسه بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید. هر کدام از موارد بیان شده می تواند به تنهایی هم تاثیر مطلوبی بر سایت شما داشته باشد  ولی بهتر است که تمام نکات اشاره شده را پیاده سازی کنید.

برای مطالعه بیشتر: نکاتی مهم  درباره سئو 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =