تلفن تماس : 09199495065 ایمیل : info@w3developers.ir

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتیReviewed by حسین شوشتری on Nov 2Rating:

توسط راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید اگر محصول یا خدماتی دارید آن را در اینترنت به فروش برسانید. امروزه بهترین راه برای فروش محصولات، طراحی سایت فروشگاهی و فروش محصولات در ویترین سایت می باشد. در ادامه نحوه ی کارکرد این نوع سایت ها را بررسی کرده و تفاوت های یک سایت فروشگاهی را با یک سایت معمولی بیان خواهیم کرد.

نکات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

سایت فروشگاهی مکانی است که شما می توانید محصولات و خدمات خود را در اینترنت در معرض دید کاربران قرار دهید. در امر فروش و ارائه ی خدمات، شکل ظاهری سایت برای بازدید کنندگان (قالب سایت) مهم بوده و علاوه بر ساختار ظاهری کاربرپسند و زیبا قالب سایت باید بسیار ساده و روان باشد، به نحوی که بیشترین اطلاعات لازم را در کمترین زمان ممکن به کاربر بدهد و جذابیت بالا به بازدید کننده ی سایت ارائه نماید.

طراحی سایت فروشگاهی برای چه افرادی مناسب است؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسانی که محصولی  و یا خدماتی برای عرضه دارند بیشتر مناسب می باشد. البته باید توجه داشت که فروش محصول و خدمات باید از طریق اینترنت امکان پذیر باشد. یکی از مزیت هایی که سایت فروشگاهی دارد این است که برای همه افراد مناسب می باشد و لزومی ندارد که شخص یک شرکت تولیدی بزرگ داشته باشد و یا یک تاجر بزرگ باشد. در واقع این سایت های فروشگاهی برای تمامی کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک مناسب ترین گزینه هستند.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها

  • سایت فروشگاهی بر اساس نوع محصول ، معمولا دارای یک ویترین است که در صفحه ی نخست که همان صفحه اصلی سایت است قرار می گیرد و شما می توانید نمونه ای از بهترین و جدیدترین اجناس و محصولات خود را در این ویترین قرار دهید و یک نمایه و دید کلی از سایت خود به مشتری و بازدید کننده ی سایت القا دهید.
  • یکی از مهمترین تفاوت های طراحی سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه ی مدیریت این سایت ها می باشد. معمولا چون در این نوع سایت ها محصولات دارای تغییرات زیادی هستند (چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ نوع کالا) و شاید شما هر روز نیاز به بروز کردن محصولات و قیمت های آن ها داشته باشید لزا سایت های فروشگاهی نوعی طراحی می شوند که مدیریت آن ها بسیار ساده باشند ودغدغه های مدیریتی کمتری داشته باشند.
  • معرفی بهتر محصولات: طراحی سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که محصولات را ریز به ریز برای بازدید کننده شرح داده نقاط قوت ،ویژگی های برجسته و نقاط ضعف  برای آن تعیین کنید ، امکان مقایسه برای پارامتر های محصولات ایجاد کنید. برای آن ها امتیاز دهی قرار دهید، فروش ویژه داشته باشید، گارانتی و رنگ بندی محصولات را نیز تعیین کنید.
  • آمار گیری جامع: یکی از برتری های برجسته ای که طراحی سایت های فروشگاهی نسبت به سایر سایت ها دارند آمار دهی بسیار جامع آن ها می باشد. شما در این نوع سایت ها می توانید آمار های روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه از سایت بگیرید . میزان موجوی خود را کنترل کرده. مقدار فروش محصولات و میزان درآمد را در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنید. شما همچنین می توانید این آمار ها را روی نمودار نیز مشاهده کرده و بررسی کاملی داشته باشید.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

سایت ها باتوجه به هدفی که از ابتدا مشخص شده اند طراحی می شوند ، این اهداف القا کننده ی امکانات و ویژگی های خاصی است که به سایت و مشتریان و مدیرانداده می شود، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از امکانات طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم :

•    گالری تصاویر برای محصولات سایت فروشگاهی

•    ایجاد صفحات و زیر منو های بی نهایت

•    لود شدن سریع صفحات مخصوصا صفحه اصلی

•    معرفی محصولات و خدمات ، به همراه فروش ویژه یا فوق العاده به صورت روزشمار

•    امکان ایجاد اسلایدر نمایشی و نمایش بهتر محصولات برند و برتر به صورت کاملا حرفه ای

•    پنل رایگان ارسال اس ام اس انبوه و تبلیغاتی برای ثبت نام و خرید کاربران

•    بخش درباره ما و هر آنچه که دوست دارید افراد در رابطه با شما بدانند.

•    استفاده از نقشه ی گوگل در طراحی سایت فروشگاهی

•    راه اندازی بخش نظرسنجی و بحث در رابطه با محصولات فروشگاه

•    سیستم آمارگیری جامع و دقیق برای فروشگاه

•    مدیریت آسان و کاربردی سایت فروشگاهی

•    سیستم اعطای نمایندگی و یا شعبه در سایت های فروشگاهی

•    راه اندازی تالار گفتمان برای استفاده کاربران

•    سیستم خبر خوان سایت برای استفاده در سایت های دیگر

•    اطلاع رسانی موجودی انبار و اعلام هشدار در صورت تمام شدن محصول

•    سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط مشتریCRM (خدمات پس ازفروش ، استعلام گارانتی و.. )

•    طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

نکاتی در طراحی سایت فروشگاهی :

بکارگیری و استفاده از این نکات در طراحی سایت فروشگاهی باعث می شود موتور های جستجو سایت شما را راحت تر شناخته و رشد سریعی در نتایج جستجو ها داشته باشید.

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو (طراحی سایت واکنش گرا = طراحی سایت برای موبایل) امروزه به یکی از ملزومات در طراحی سایت تبدیل شده و از آنجایی که نزدیک به ۷۰ درصد وب گردی ها از طریق تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها صورت می پذیرد ، شما با داشتن یک سایت سازگار با موبایل ، به بازدید کنندگان خود این امکان را می دهید که در هر زمان و مکانی با استفاده از تبلت و یا تلفن همراه خود وارد سایت شده و عملیات خرید را به راحتی در آنجا انجام دهند، ریسپانسیو بودن سایت ها علاوه بر بازدید کنندگان برای موتور های جستجو نیز مهم بوده و اخیرا به یکی از معیار های رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو شده است.

طراحی سایت بر اساس سئو

استفاده از استاندارد های طراحی سایت و ساخت سایت بر اساس اصول سئو ، سایت شما را با الگوریتم های موتور های جستجو سازگار کرده و خزنده های این موتور های جستجو سایت فروشگاهی شما و محصولات آن را راحت تر شناسایی می کند، با طراحی سایت بر اساس سئو سایت شما رتبه سایت شما در نتایج جستجو روز به روز کاهش یافته و عملیات سئو و بهینه سازی سایت سریعتر ، راحت تر و با هزینه ی کمتری صورت می پذیرد. با بکار گیری تکنیک سئو ، سایت شما دررتبه های نخست نتایج جستجو قرار گرفته و از این طریق موتور های جستجو تبدل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی سایت شما می شوند.

نماد اعتماد الکترونیک در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از دغدغه های اصلی وب سایت های فروشگاهی ، جلب اعتماد مشتریان در فضای مجازی می باشد و کلاهبرداری های صورت گرفته در دنیای اینترنت باعث شده بازدید کنندگان و افراد اعتماد کمی به فروشگاه های اینترنتی داشته باشند، راه حل این مشکل دریافت نماد اعتماد الکترونیک است، e-namad یا همان نماد اعتماد الکترونیک یک نشان دیجیتالی است از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک و زیر نظر وزرات صنعت و معدن برای وب سایت های فروشگاهی که اصول و ضوابط تعیین شده را رعایت کنند ، اعطا می گردد.

لازم به ذکر است که تمامی سایت های فروشگاهی طراحی شده در شرکت اینتن بنابر درخواست کارفرما دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشند.

نوشته شده توسط حسین شوشتری

حسین شوشتری

نمایش همه نوشته ها

حسین شوشتری هستم، از سال 90 کار طراحی سایت را به صورت حرفه ای آغاز کردم. پس از کسب تجارب فراوان در زمینه بازار وب، تبلیغات اینترنتی و طراحی و سبک طراحی مدرن، خدمات و آموزه های خودم را در قالب این وبسایت ارائه می دهم. بنده هم اکنون مدیر شرکت شایگان، مدرس دروس طراحی سایت، مجری بازاریابی دیجیتال برندهای مختلف هستم.


بدون دیدگاه

فرم ارسال دیدگاه

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند




یک × 1 =

Scroll to Top