ایمیل مارکتینگ

چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟ در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی روش های نوینی برای برقراری ارتباط با یکدیگر فراهم شده است که بسیار آسان تر و کم هزینه تر از روشهای ارتباطی دیگر شناخته می شود. برای مثال می توان به ارتباطاتی نظیر ارتباطات رادیویی , رسانه, اینترنت و… اشاره کرد که در سرتاسر جهان از این روش ها به منظور مختلفی استفاده می شود . یکی از کاربرد های این روش,کاربرد موثر آن در تجارت است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است.ما قصد داریم تا شما را با یکی از روش های نوین و موثر به نام ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ چیست

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

امروزه این شیوه توانسته است به یکی از روش‌های بسیار اثرگذار بازاریابی آنلاین شناخته شود. در این روش می توان به شیوه ای عمل کرد که با ارسال ایمیل های پرمحتوا , گام بزرگی در مسیر مشتری مداری و افزایش فروش برداشت. می توان گفت امروزه ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین , سودآور ترین و انعطاف پذیر ترین روش های بازاریابی شناخته می شود. در صورتی که بتوانید از این شیوه به درستی استفاده کنید , بازگشت سرمایه خوبی خواهید داشت و قطعا در آن موفق خواهید بود.

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • صرفه جویی در هزینه

    استفاده از این روش بسیار کم هزینه و در عین حال سودآور است . زیرا شما تنها با یکبار هزینه برای ارسال ایمیل و یک نیرو برای انجام این کار, میتوانید سرمایه خوبی بدست آوردید.

  • جذب مشتری

    در صورتیکه بتوانید از این روش به درستی استفاده کنید و ایمیل ها به مشتریان مدنظر شما ارسال شوند , مطمئنا به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

  • بررسی نتیجه

    یکی از مزیت های این روش , بررسی آسان و سریع نتیجه است . در روش های دیگر بازاریابی , شما نمی تواید به راحتی بررسی کنید که آیا هزینه ی سرمایه گذاریتان بازگشته است یا خیر. خوشبختانه در این روش ابزارهایی وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها به راحتی بررسی کرد که آیا این روش موثر بوده است یا خیر؟

  • راه اندازی سریع

    راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار آسان بوده و نیازی به تلاش مستمر ندارد. در صورتی که از این روش به درستی استفاده شود , مشتریان برای بازدید از پیشنهاداتتان علاقه ی بیشتری نشان خواهند داد.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل هایی که باید به کاربران ارسال کنید

ارسال خبرنامه

خبرنامه کمک می کند شما ارتباط مستمری با مشتریان خود داشته باشید تا آنها در مشغله فکریشان شما را فراموش نکنند.

ایمیل انبوه محصولات

استفاده از ارسال ایمیل انبوه برای معرفی جدیدترین ها و بهترین ها محصولات و خدمات یا با خبر کردن مشتریان از خدمات جدید

ایمیل های تبلیغاتی

ایمیل های تبلیغاتی برای معرفی کسب و کار و ترغیب کاربران به استفاده از خدمات و محصولات

ایمیل هایی با نظرات مشتریان

مشتری را از نظر و دیدگاه سایر مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات ارائه شده آگاه سازید تا از مشتری بازخورد دریافت کنید.

نظرسنجی

از تجربه ی کاربران برای بهبود ارائه ی خدمات و محصولات استفاده کنید تا روند پیشرفت شما سریع تر شود.این کار باعث ایجاد انگیزه در مشتری می گردد.

ایمیل خوش آمدگویی

هنگام ورود یک کاربر به سامانه و یا پیوستن به جمع مشتریانتان برایشان یک ایمیل خوش آمد گویی ارسال کنید

ایمیل های آموزشی

می توانید اطلاعات و دانش هایی که با کسب و کار شما مرتبط است را به مشتریان ارائه دهید تا اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.

ایمیل تمدید خدمات و محصولات

با این کار می توان فرآیند خرید را تا حد امکان برای مشتری تسهیل نمود و مشتری برای استفتده از خدمات و خرید مجدد محصول تشویقخواهد شد.

راهنمای استفاده

به مشتریان پیشنهاداتی ارائه دهید تا بتوانند از کالا یا خدمات شما بیشترین بهره را ببرند. برای استفاده هر چه بهتر مشتریان آنها را با ایمیل ها راهنمایی کنید.