امکانات وب سایت شرکتی

امکانات وب سایت شرکتی

,

معرفی امکانات وب سایت شرکتی موضوع مقاله امروز است. در این مقاله به بررسی وب سایت های شرکتی از نظر انواع ، اجزای تشکیل دهنده و امکانات ویژه آنها خواهیم پرداخت. تا انتها همراه ما باشید.

اصلی ترین نوع خدمات شرکت طراحان وب طراحی سایت شرکتی است و طبیعتا بزرگ ترین بخش مشتریان ما شرکت ها و مجموعه هایی هستند که یک سایت شرکتی متناسب با خدمات آن ها نیازشان را برطرف خواهد کرد.

اما این وب سایت ها باید چه ویژگی هایی را داشته باشند تا شرکت ها را به اهداف تجاری خود برسانند؟

امکانات وب سایت شرکتی چیست ؟

وب سایت های شرکتی باتوجه به نوع امکاناتی که به کاربران خود ارائه می کنند از هم تفکیک می شوند و هر وب سایت با توجه به ویژگی های فکری و اخلاقی کاربران خود ملزوم به داشتن برخی ویژگی ها می شود.

یک وب سایت شرکتی در واقع دفتر تجاری یک شرکت است که در آن می توان تمامی خدمات، محصولات، نمونه کارها، رزومه شرکت و در نهایت اطلاعات تماس را خدمت مشتریان ارائه کرد.

تفاوت این دفتر مجازی با دفتر واقعی یک شرکت در  این است که در وب سایت هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای مشتریان شما وجو ندارد و از هر جای دنیا، هر ساعت از روز می توانند به دفتر مجازی شما مراجعه کنند و هر اطلاعاتی که نیاز دارند را بدست آورند.

 

امکانات وب سایت شرکتی

قسمت های اصلی وب سایت شرکتی کدامند؟

همانطور که پیشتر گفته شد ایجاد صفحاتی برای ارائه محصولات، خدمات، نمونه کار ها، درباره و تماس امکانات پایه ای و اصلی یک وب سایت شرکتی را تشکیل می دهند.

هر کدام از صفحه ها با توجه به مفاهیمی که در آن گنجانده می شود، طراحی ویژه ای خواهند داشت. صفحه ای با عنوان خانه یا صفحه اصلی هم به عنوان چکیده ای از تمامی اطلاعات وب سایت در اختیار کاربر قرار می دهد تا او با توجه به نیاز خود مسیر حرکت را بیابد.

امکانات صفحه محصولات سایت شرکتی

در صفحه محصولات با توجه به نوع محصول، طرحی برای ارائه تصاویر و اطلاعات محصولات به مشتری داده می شود. این که وب سایت به درگاه پرداخت اینترنتی متصل بوده و بصورت فروشگاه اینترنتی باشد هم نوعی سایت شرکتی محسوب می شود.

در واقع در این صفحه امکاناتی که می توان برای وب سایت در نظر گرفت، ویژگی های مقایسه ای محصولات و جست و جو های پیشرفته در میان آن هاست.

امکانات صفحه خدمات سایت شرکتی

صفحه خدمات معمولا محیطی برای توضیح و معرفی نوع خدمت با محتوای متنی، تصویری و گاها ویدیویی است که جذابیت این طراحی می تواند در نرخ تبدیل کاربران شما به مشتری بسیار تاثیر گذار باشد.

امکانات ویژه ای با توجه به درخواست مشتری می توان در این صفحه ارائه کرد، فرم برآورد قیمت برای ارائه خدمات است. این فرم بدین صورت عمل خواهد کرد که کاربر با انتخاب امکانات و ویژگی هایی که نیاز دارد، اطلاعاتی به مدیر سایت میدهد که با توجه به آن ها قیمتی اعلام می شود و قیمت به ایمل کاربر فرستاده می شود.

البته فرم هایی هم با برآورد آنلاین می توان برای وب سایت در نظر گرفت که خب کمی سنگین تر و پر کار تر خواهند بود.

بخش های صفحه درباره ما و تماس با ما

در این صفحه می توان با طرح های گرافیکی ویژه افتخارات، رزومه، سوابق و … شرکت را به کاربر معرفی کرد. بخش هایی تحت عنوان توانایی های شرکت، ویژگی های تیم و گروه اصلی و حتی معرفی دقیق آن ها هم بخش هایی است که در صفحه درباره ما یک سایت شرکتی پیاده سازی می شود.

در صفحه تماس هم اطلاعات ارتباط گیری با شرکت به مشتری ارائه می شود که همواره ساده بودن این طرح باعث تماس بیشتر و سریع تر و در نهایت ایجاد کاربری راحت تر صفحه تماس شما خواهد شد.

در صفحه تماس فرم ارتباط گیری از طریق ایمیل هم از امکانات پایه ای در این صفحه است.

قرار دادن نقشه گوگل برای آدرس دهی دقیق به کاربر هم برای اعتماد سازی بیشتر در او موثر خواهد بود.

امکانات صفحه نمونه کار ها

بخش نمونه کار ها به عنوان قسمتی غیر ضروری در دسته ای از وب سایت های شرکتی است ولی وجود آن همواره به شرکت هایی که کسب درآمد از وب سایت برایشان مهم است، پیشنهاد می شود.

معمولا این بخش با ارائه تصاویر یا فیلم هایی از اجرا شده خدمات شرکت تشکیل می شود اما برای بهبود طراحی و ایجاد جلوه ای ویژه در بخش طراحی صفحه نمونه کار، از امکاناتی چون تور مجازی هم می توان استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر خدمات شرکتی، هوشمند سازی ساختمان باشد، می توان با تصویر برداری سه بعدی و ایجاد تور مجازی در آن، مشاهده کامل یک خانه هوشمند شده برای کاربر شما فراهم می شود که قطعا در ایجاد حس خوب نسبت به خدمات شما بسیار موثر خواهد بود.

مشاهده نمونه کار های شرکت طراحی سایت طراحان وب هم برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

جمع بندی

امکانات وب سایت شرکتی بصورت پایه ای صفحات خام قسمت های اشاره شده در بالا بوده و برای گسترش یا توسعه وب سایت می توان از امکانات زیر مجموعه ای که اشاره شد استفاده کرد.

پس از طراحی و پیاده سازی هر وب سایت شرکتی نیاز است که برنامه تجاری از نظر جذب بازدید و برندسازی طراحی شود.

سئو و بهینه سازی سایت هم از خدماتی در حوزه بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که از الزامات حضور در این بازار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع وب سایت ها پیشنهاد می کنیم مقاله اصول طراحی سایت شرکتی را هم مطالعه فرمایید.

Save

Save

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 1 =